29.09.2012

Rydze

Jest ! wiadro rydzów pytałam szukałam co z nimi zrobić i zapomniałam że moja mamusia przecież co roku przetwory z tych grzybków robiła więc przepisik dała :)

3 kg rydzow
1 szklanka oleju
3-4 liscie laurowe
10 ziarenek ziela angielskiego
2 słoiczki przecieru pomidorowego (200 ml) pudliszki
1/2 szklanki octu tj 8 łyzek
8 łyzek cukru
1 kg cebuli ok.8 szt
pieprz i sol do smaku
Grzyby obgotować i odcedzić(ok.20 minut).Pokrojoną cebulę w piorka lub talarki zeszklic na oleju(udusić),gdy sie udusi dodac liscie laurowe,ziele ang,przecier pomidorowy i grzyby,dokladnie wymieszac i dusic ok 10 minut,Nastepnie dodac cukier ocet ,pieprz mielony i sol do smaku wymieszć i jeszcze chwilę dusić.Gotowe nakladac do słoików i pasteryzować ok 25 minut.

tu już gotowe w słoiczkach


powiem ,że pychaaaaaaaaaaaaaa.

4 komentarze:

  1. Nie przepadam za grzybami, ale mój mąż mógłby mnie zdradzić dla takiego słoiczka - hahahaha.
    Dobrze, że nie czyta blogów :P

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm ciekawie wyglądają, może nawet dałabym się namówić na spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne były :) Próbowałam wczoraj :))) to mogę zaświadczyć no i przeżyłam noc ;)

    OdpowiedzUsuń