27.04.2012

Syrop z mniszka lekarskiego

witam serdecznie zastój na blogu nie oznacza że się lenię:) ależ skąd tworze album komunijny na zdjęcia mojej córci bardzo pracochłonna praca ale ile satysfakcji ....
Dziś chciałam zwrócić uwagę na pewien dla niektórych chwast a dla mnie moc zdrowia i niezapomniany smak i zapach syropu z mniszka lekarskiego inaczej Miodek z Mlecza:)
Akurat zaczął się nam sezon kwitnienia i mnóstwo go w koło za nim przekwitnie więc szkoda go tak sobie zostawić ja znów postanowiłam wykorzystać jego dobrotliwe właściwości.
A więc zrywamy
500 główek mlecza(zrywam kwiaty tylko w pełni rozkwitnięte i zdrowe)
2l wody
1,5kg cukru
3 cytryny
oczywiście można porcje zmniejszyć o połowę
Teraz gdy mamy zerwane mlecze rozsypuje je na kilka godzin na płótnie lub co tam mamy pod ręką po to by wyszły z nich robaczki ja zostawiam na noc.
Następnie zalewamy nasze mlecze 2 l wody i gotujemy na niewielkim ogniu po zagotowaniu odstawiam na kilka godzin najlepiej 24h:)Krok następny to odcedzamy kwiaty i do naszego wywaru dodajemy wyciśnięty sok z 3 cytryn i 1.5 kg cukru,gotujemy tak długo aż wywar osiągnie konsystencje gęstego syropu o cudownym aromacie:)((Należy pilnować, aby cukier się nie skarmelizował )
Gorący syrop wlewamy do słoiczków odwracamy do góry dnem i gotowe .
NA ZDROWIE:)
zdjęcia słoiczków dodam jak zaleje juz je.
muszę się jeszcze pochwalić moim tulipanem pierwszy raz widze by z jednej łodygi rosło 4 kwiaty jakieś mutanty czy jak

tu dziewczynki leżakują na hamaku takim to dobrze:)

a jak się i to znudziło to była huśtawka

CUDOWNEGO GORĄCEGO UDANEGO WEEKENDU!!!

3 komentarze:

  1. aaaaaaaaaaa ja chcę na huśtawkę, dobrze im tam

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za zbieg okoliczności :) Kilka dni temu właśnie taki robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :)) WIĘC razem bedziemy się delektować smakiem a wiesz jeszcze widziałam inną metodą robiony na stronie "maja w ogrodzie "przepis ale z samych płatków musze wypróbować

    OdpowiedzUsuń